Synpunkter från en boende i Forserum om vandaliseringen | Sverigedemokraterna i Eksjö

Synpunkter från en boende i Forserum om vandaliseringen

Då har lilla Forserum kommit på kartan! Vad är det då som hänt? Inte vet jag. Inte hört eller sett nåt av det som nu blåses upp.

Tog en sväng ner till torget och pratade med ungdomarna som var samlade, ungdomar jag tidigare träffat många gånger.

Inte en enda känner igen bilden av Forserum, förutom att, jo visst finns det ett litet gäng svenska ungdomar, som roar sig med att vandalisera o terrorisera olika personer. Nu får man höra att polis o politiker vet vilka de är, tydligen samma som terroriserat någon äldre person, som mått så dåligt att medicin har varit nödvändig och har starka funderingar på att sälja sitt hus. Minns inte något fackeltåg eller fördömande från politiker då…

Sedan ganska långt tillbaka har jag hört om svenska ungdommar här i Forserum, som blivit hotade och bortjagade från idrottsanläggningen nära torget,. stölder har drabbat privatpersoner av alla åldrar.
Knytnävsslag och jakt med sax i högsta hugg..inga fackeltåg för det heller..VARFÖR ?? Ärdet inte lika intressant när etniska svenskar drabbas, varför är det bara en hudfärgsfråga när någon av
utlänskt ursprung drabbas?

På många områden runt om i landet händer mycket otäckt utan att politiker och samhällsföreningar engagerar sig. Är de inte till för alla? Bilbränder, stenkastning, gruppvåldtäckter, vandalisering, hot, stölder och mycket mera.

På torget i Forserum var det många som samlades för att visa att de INTE ställde upp på fackeltåget och det var i huvudsak Forserumsbor. Fackeltåget bestod inte enbart av ortsbor, där fanns folk från Nässjö, Göteborg och Skåne, förmodligen också från ytterligare landsdelar.

Av ALLA de jag pratat med, var det inte en enda som är för demonstrationen! Nu är det ju som så att de jag pratade med, inte alls är främmande för att ställa upp mot våld och rasism men de är trötta på att det bara gäller från ena hållet. Media måste belysa verkligheten som den är och inte skapa ett vi och dom! Det är massmedias agerande, som skapar äkta rasism.

Ungdomarna och inte bara dom är faktiskt mycket medvetna om detta.

Folk är trötta på samma floskler vid samma händelser gång efter gång och den eviga tystnaden då det gäller händelser som ständigt drabbar en själv eller någon man känner. Det är ingen hemlighet vad som händer på många områden och det är definitivt inget nytt. Detta kommer aldrig att försvinna av sig själv. Samhällsföreningar och politiker måste även ta sitt ansvar då det drabbar etniska svenskar och fördömma dessa dåd!

Vi ska alla vara lika inför lagen.

Anonym Forserumsbo